Lovpligtig information

Vedtægter

Vedtægter for den selvejende institution
HARESKOVENS LILLESKOLE

Evaluering og opfølgningsplaner

I henhold til friskoleloven skal skolen regelmæssigt foretage en evaluering af skolens samlede undervisning. Se skolens senest evaluerede tema her:

Nøgletal

På børne- og undervisningsministeriets hjemmeside for uddannelsesstatistik fremgår nøgletal for skolen, herunder karaktergennemsnit ved skolens afgangsprøver:

Undervisningsmiljø-
vurdering

Der er et krav om at skolen regelmæssigt skal undersøge undervisningsmiljøet for eleverne hvert 3. år.

Skolens handleplan for undervisningsmiljøet skal sikre, at der løbende er fokus på undervisningsmiljøet, såvel det psykiske som det fysiske.

Skolens timetal

Alle klasser følger et grundskema, som lægges for hele skoleåret, men i mange perioder har vi projektarbejde, teater og rejser. Faget “dansk og livsoplysning” rummer også timer til historie, natur/teknik og billedkunst samt tid til f.eks. fællesspisning og samlinger. Fra skoleåret 23/24 underviser vi i tysk fra 5. klasse. Vi tilbyder ikke fransk som 2. fremmedsprog.

Tilsynsførende Carsten Dahlerup

Præsentation

Jeg glæder mig til at møde Hareskovens lilleskole. Som tilsynsførende skal jeg vurdere om skolens undervisning ”står mål med” hvad der kræves ifølge loven, og det betyder at I vil kunne møde mig på skolen, når jeg kommer på besøg for at observere undervisning og drøfte pædagogik og læring med skolens lærere og ledelse.

Jeg er 57 år og særdeles erfaren i skoleverdenen.  Jeg er læreruddannet, har 10 års erfaring som lærer, har været skoleleder i 9 år og har siden 2006 været pædagogisk konsulent (nu chefkonsulent) i Børne- og Ungdomsforvaltningen i København.

Jeg ser frem til samarbejdet med jeres skoles forældrebestyrelse, ledelse og lærere.

Hilsen, Carsten

Genveje til relevant information

Profil og historie

Læs bl.a. om vores vision, formål, pædagogik og det forpligtigende fællesskab her